Expressing Happiness: What to Do

Written by Zuhrufi Latifah 0 comments Posted in:


Happiness might come in a sudden and make us feel the joy of the world. It might because we get a stuff that we have been long desire, receive a news that might change our life, win a tournament for the first or umpteenth time, or many other else. Expressing the joy, however, in many situations leads us to overact that we cannot control ourselves to exaggerate it. We want others to know how it feels but we do not realize that it might annoy them. Thus, in expressing the delight, we should be able to be grateful, share the joy in an appropriate way, and make sure that it does not bother other people and surroundings.

The first thing that we have to do when we are happy is to be grateful. Thanking God for what we receive and have the smile on our faces which does not fade easily is a must. We should be able to understand that the happiness only comes from The Almighty. We just cannot claim that what we achieve and makes us so bright comes from ourselves, from our struggle without any help from others. People who succeed and happy indeed are those who are able to be grateful for what they receive and realize that the joy does not merely come from himself or herself. Never will those people arrogantly say that it is they who can finally raise the happiness itself because they know that happiness does not last forever.

In addition, happiness is something that we should share with other people. Once happiness shines from our eyes, people around us can easily detect it. Even the smile speaks better than words to explain the joy so it is rarely that simple to hide the feeling. Sharing the joy to other people can add the joy in ourselves, though. We can perhaps encourage them to smile, too, so instead of getting the joy for ourselves we can feel it together with our friends, making a better and more comfortable atmosphere through the joy in the air.

Happiness is meant to be shared but if we do it wrong we otherwise irritate our surroundings. People who are so happy may unconsciously scream, smile endlessly, dance in the middle of the room, or do any other strange activities. Mark Strand in his poem Eating Poetry on the fifth stanza expresses the joy happening in a person in a very good way, "She does not understand. When I got on my knees and lick her hand, she screams." Line 13 and 14 of this poem symbolize that people around us might not understand our feeling of joy. We out of blue hug our closest friends, kiss our parents or do other peculiar things but we do not realize that our action might annoy them. Furthermore, if we cannot control our joy it might endanger our surroundings, too. Thus, controlling our action while feeling happy is important in order not to make other people feel bothered with us.

In conclusion, I can say that there are at least three things that we have to notice in expressing our joy. We have to be grateful to God, share the joy to other people, but we also need to make sure that when sharing the happiness we do not irritate other people. In short, we have to be careful in expressing our whole happiness.

Read more

(Happy) Birthday

Written by Zuhrufi Latifah 0 comments Posted in: ,


Tangannya bergerak meraih selimut namun tiba-tiba saja ia terjaga. Matanya menulusuri ruangan kamar kos yang gelap lalu tangan kanannya bergerak ke samping mencari posisi ponselnya. Ia mengusap layar dan mendapati penanda waktu di bagian ujung menunjukkan tepat pukul 00.00 WIB. Perempuan itu sadar bahwa tepat pada saat itu umurnya sudah tak lagi sama seperti satu menit sebelumnya. Ia sudah beranjak dewasa. Ketika ia hendak memutuskan untuk tidur lagi, ponsel di tangannya bergetar. Sebuah pesan dari sahabat sekolahnya muncul, mengucapkan selamat dan beberapa baris doa untuknya. Ia tersenyum, namun jauh dalam hatinya ia sedang menunggu ucapan dan doa dari orang lain.

Menjelang tengah hari, puluhan ucapan dan doa mengalir membanjiri timeline facebooknya. Di sela-sela kesibukannya membalas pesan, laptop di mejanya itu menimbulkan bunyi-bunyi nyaring menandakan pesan masuk. Beberapa menit kemudian, ponselnya bergetar tak henti. Semuanya berisi ucapan selamat dan doa. Betapa bahagianya ia mendapat puluhan doa hari itu. Namun sekali lagi, ia masih saja menunggu.

Pukul tiga sore, ketika ia bersiap-siap menuju perpustakaan, ponselnya bergetar lagi. Bukan, itu bukan pesan dari orang yang ditunggunya. Namun pesan itu membuatnya cukup terkejut tatkala ia membaca nama si pengirim, adik tingkatnya. Hatinya bertanya-tanya, bagaimana mungkin adik tingkatnya itu bisa tahu dan masih sempat-sempatnya mengirim sms di sela-sela kesibukannya mengikuti ujian akhir. Lalu ia tersadar bahwa mereka yang lebih memilih sms atau mengirim lewat chat mungkin ingin pesannya langsung dibaca olehnya. Sayangnya, orang yang ditunggu-tunggu hingga saat itu lebih memilih tidak dua-duanya.

Pada akhirnya, setelah lelah menunggu, ia pun pasrah. Bukan pasrah yang tulus namun lebih mengarah kepada kecewa. Orang yang ditunggu-tunggu itu, orang yang sudah dianggapnya sebagai sahabat terbaik meski pun baru berkenalan selama satu setengah tahun, orang yang hampir saja mencuri separuh hatinya, tetap saja tak muncul memberi pesan. Sudah puluhan kali ia mengingatkan dirinya, "Mungkin ia lupa. Mungkin ia sibuk. Mungkin." namun semuanya gagal. Ia sudah terlanjur kecewa. Ia bahkan masih menunggu sahabatnya itu sekadar mengucapkan 'happy belated birthday'. Terlambat, harapannya sudah pupus.

Perempuan itu hanya tak tahu, bahwa orang yang ditunggu-tunggu itu sebenarnya memberi ucapan lebih dari yang ia minta. Lelaki yang juga menganggap si perempuan sebagai sahabat itu sudah lebih dahulu mengucapkan doa dibandingkan orang lain. Si lelaki paham betul apa yang diinginkan sahabat perempuannya itu. Bukankah sahabat perempuannya itu berkali-kali mengutip penulis favoritnya bahwa teman baik tidak diukur dari banyaknya komunikasi, tapi dari banyaknya doa yang diam-diam dipanjatkan? Sahabat perempuannya itu hanya tak tahu.

Kediri, Juli 2014.

Read more

Disclaimer: Let me introduce you to the new hero and heroine: Agha and Afrina. I’m writing this continual and based-on-my-mood flashfiction in order to improve my writing ability. So, I would be very happy if you correct my grammar or the word use. Just comment below and tell me the correct ones. Happy reading and don’t forget to leave your opinion!


I was completely taken aback by ten pieces of paper containing opinions from my classmates. A month ago, the teacher asked us to write an opinion and each should be directed to three different friends. It could be with name to show who the writer was or just anonymous. For surprise, it was me who got the most.

Of the ten messages, only one caught my attention the most. I dabbed my eyes and blew my nose. I tried once again to read the last few letters that were smeared. I bet it was the name of the writer and guessed it was written by my friend, Afrina.

After I had not met her for two days, Afrina called me out of the blue to meet up. Of course I was glad about it. That’s why I sat in one of the benches in the park waiting for her and reread the messages I got. It had been ten minutes and Afrina had not come yet.

“Hey, dude!” I turned back to look for the source even I knew for sure it was from Afrina.

“Hey, what’s up?”             
                                                                  
Before answering my question, her attention came to the piece of paper in my hand. “What is all that about?”

I gave a look the paper to her and asked, “Do you know who wrote this cute one?”

Afrina took the paper and read the message –‘You are a very good friend of mine’- and I noticed that she stood still longer, looking for the right answer. At that time I knew I was right.


-Agha

Read more

Bang Ilham

Written by Zuhrufi Latifah 0 comments Posted in: ,



Oh, my God! Turunin gue.... SEKARANG!!” Aku berteriak kencang mengalahkan deru motor yang melaju kencang berlawanan arah dengan kami.
“Gila ya tuh motor! Di jalanan terjal kayak gini masih sempetnya melaju kencang!” Abangku Ilham berkomentar tak memedulikan aku yang masih tegang diboncengnya dengan sepeda menuruni jalanan yang berkerikil di sana sini.
“Elu kali, Bang, yang gila! Tuh sepeda motor kan nanjak. Lah, kita tuh sekarang lagi turun dan elu nggak ngerem sama seka—“
BRUUKK.
“--li...!” Aku meringis kesakitan memegang sikuku yang lecet. Benar saja apa yang kubilang. Kalau Bang Ilham lebih hati-hati, nggak bakal kayak gini jadinya. Jatuh ke pinggir parit di samping kebun teh ini.
Aku melirik Bang Ilham yang tergeletak tak jauh dari tempatku.
“Bang! Bang Ilham! Bangun dong! Tolongin gue, sakit nih!” Aku berdiri sambil merapikan bajuku yang kotor terkena tanah basah karena kemarin baru saja hujan.
“Pokoknya, sesampainya kita di penginapan, elu utang buat manggilin tukang pijit buat gue.” Aku masih saja menggerutu sambil berjalan ke arah Bang Ilham.
“Bang, bangun dong! Nggak usah sok pingsan segala deh! Gue udah bosen lu kibulin mulu.” Aku menggoyang-goyangkan punggung Ilham yang masih tengkurap tak bergerak. Oh, gue nggak boleh panik, Ilham nggak boleh menang kali ini. Udah berkali-kali Bang Ilham berhasil ngibulin aku dengan beragam cara yang konon didapatkannya dari buku 1001 Cara Profesional Menjahili Anak Kecil.
Hei, aku bukan anak kecil lagi. Aku udah tujuh belas tahun, tidak lebih empat tahun lebih muda dari Bang Ilham. Catat itu.
Sayangnya, Bang Ilham masih saja belum bergerak. Sudah sebelas kali aku memanggil namanya dengan keras, ia belum juga bangun. Padahal ia pernah berkata padaku, “Panggil namaku tiga kali, aku akan segera berada di sampingmu.” meski aku tahu pada saat itu ia hanya menggodaku. Aku mulai panik.
Aku pun mulai berpikiran macam-macam. Sudah cukup kehilangan dua orang tuaku, aku tak ingin menjalani hidup ini sendirian, tanpa Bang Ilham. Semenjak papa dan mama pergi, Bang Ilham harus merangkap perannya sebagai kakak sekaligus orang tua. Tentu saja ia tak bisa sepenuhnya menggantikan mereka, tapi aku tahu ia sudah susah payah membuatku tetap hidup, tetap bisa tersenyum sampai sebelum ia mulai memboncengku naik sepeda tadi.
Tak terasa air mataku pun meleleh. Pipiku sudah basah.
“Bang... jangan tinggalin gue...” Aku drama banget.
“Kenapa? Elu takut nggak bakalan dipijitin sama Mbok Minah?” Tiba-tiba Ilham membalikkan badannya, tersenyum padaku dengan wajahnya yang jahil, matanya yang hitam, dan –auranya yang seksi, itu kata temen-temenku.
Sial. “Bukan itu. Gue takut elu ninggalin banyak utang dan gue harus bekerja multitasking jadi pelayan saat siang, pencuci mobil saat libur, dan begadang nyuci piring saat malam.”
“Kalo piringnya piring hitam nggak papa dong! Elu kan bisa nyuci sambil dengerin para Blueband Korea itu!”
“Boyband Bang!” Aku memprotes. Kami pun tertawa keras hingga membuat para pemetik teh saling memandang kami dengan tatapan yang, tampaknya terganggu.


“Gue mau ngomong.” Sela Bang Ilham di saat aku masih takjub memandang hamparan kebun teh di hadapan kami.
“Ngomong aja Bang, gratis kok!” Aku menyelutuk.
“Gimana kalo tahun ini gue mau ambil semester di...” Ilham berkata dengan sangat hati-hati hingga membuatku menoleh padanya. “Oxford?”
“Sumpah lu? Udah deh, kalo bohong tuh jangan jauh-jauh. Bilang aja di UI, di ITB, di mana gitu. Jauh amat!” Aku menjawabnya dengan santai.
“Gue dapet beasiswa. Tapi, kayaknya nggak jadi gue ambil kok!” Ilham tersenyum padaku.
“Elu yakin? Kenapa? Jangan bilang karena gue.” Aku kaget, tapi aku tahu kapan Ilham berkata serius.
“Pede banget lo!” Ilham menyangkalnya. Ia tertawa kemudian mengacak-acak rambutku. Aku tahu, ia berbohong untuk jawaban terakhir ini.


Setelah kembali dari Puncak seminggu yang lalu, pikiranku mengelana dan sering tak fokus. Aku terus saja memikirkan ucapan Bang Ilham mengenai beasiswanya. Sudah pukul lima sore dan Bang Ilham belum juga pulang. Kegiatannya di kampus memang harus dicereweti kali ini.
Aku pun memutuskan untuk bersih-bersih. Ketika membersihkan meja belajar Bang Ilham, aku tak sengaja menemukan sebuah amplop putih. Tanpa berpikir lebih jauh, aku pun membukanya. Aku membacanya dengan wajah tak percaya. Bang Ilham benar-benar mendapatkan beasiswa untuk belajar ke luar negeri selama dua semester. Aku yakin Bang Ilham sudah melalui tahap yang panjang untuk mendapatkan salah satu impiannya ini. Aku hanya tak tahu. Benar-benar adik yang bodoh.
Kubaca lagi surat itu dengan pelan. Oh, tidak! Deadlinenya tak lama lagi. Jika Bang Ilham serius untuk mengambilnya, maka ia pasti sudah berbicara padaku. Melihat tingkahnya selama ini, aku tahu Bang Ilham akan melepaskannya, tapi aku tak akan membiarkan hal itu terjadi. Tidak demi apa pun. Tidak juga demi aku.


Meski aku tahu aku akan hidup sendirian, aku berusaha menguatkan diri. Apa pula bedanya dengan tahun-tahun sebelumnya? Aku tetap saja bersikukuh menguatkan Bang Ilham.
“Udah deh, lo nggak usah pake acara mikirin gue segala! Elu tau kan temen gue tuh banyak, soleh-solehah pula!” Aku menggigit bibir. Mencoba menguatkan hatiku yang rapuh.
“Lo bakal sendirian. Bentar lagi puasa. Lihat deh! Tinggal satu, dua...” Ilham menunjuki angka-angka di kalender. “Lima belas hari lagi!”
“Cuma setahun kan! Yakin deh, gue bisa kok! Malahan gue yang khawatir sama elu! Di sana tuh ada empat musim, masyarakat muslim jadi minoritas, gimana sama puasa elu!” Aku membela diri.
“Tuh, kan! Gue khawatir kalo elu nanti di sini sendirian khawatirin gue sampe sakit.” Ilham membalas sambil mencibir.
Aku salah ngomong. “Oke deh, gini aja ya, inget kata-kata gue. Orang sukses itu bakal meninggalkan zona aman dan nyamannya. Anggep aja elu hidup di sini tuh di zona aman dan nyaman, karena ada gue. Hehe. Begitu juga sebaliknya, gue di sini hidup di zona aman dan nyaman, karena ada elu. Karena kita keluarga. Zona aman dan nyaman kita sekarang itu, keluarga! Elu tinggal pilih.” Aku berharap tak pernah memberinya pilihan, tapi aku tahu aku harus.
Bang Ilham terdiam. Keputusan ada di tangannya. Ia tampak benar-benar kacau. Dan galau.


Dua hari lagi udah mulai shalat tarawih. Aku seneng Bang Ilham memutuskannya.
Aku tak akan kesepian. Meski pilihan yang kuberikan padanya bagai buah simalakama, tak apalah, aku benar-benar seperti orang sok bijak saat itu. Menyaingi Mario Teguh dan bakalan menjadi the next Maura Teguh.
Kulirik seorang cewek yang duduk di sampingku. Ia tertawa manis, manis sekali, sambil menggoyang-goyangkan kartu pos berwarna pink yang kuterima pagi ini. Aku tak tahu semenjak kapan sahabatku ini mulai gila sama abangku. Kartu pos berwarna pink dari Oxford.

Read more

source: http://freehdwalls.net/iphone-apple-headphones-beats-by-dr-dre-hd-wallpaper/

Disclaimer: Let me introduce you to the new hero and heroine: Agha and Afrina. I’m writing this continual and based-on-my-mood flashfiction in order to improve my writing ability. So, I would be very happy if you correct my grammar or the word use. Just comment below and tell me the correct ones. Happy reading and don’t forget to leave your opinion!

I decided to sit on the park bench and turned on my laptop. I did not know why but when I got up this morning, I was not in the mood. I texted Agha before leaving for campus asking him to meet me but he did not reply. It just made me worse. Oh dear universe, could you please help me to boost my mood?
After ten minutes reviewing my blog, I saw Agha was walking toward me. I pretended not to notice him when he sat right next to me.
“What happened?” he insisted.
“Nothing,” I said acidly.
He opened his mouth to continue asking but after a while he just silently looked at me and I just ignored him.
The next ten minutes just passed in silence. None of us started to speak. I was busy with my laptop and he made himself busy too by doing something with his note book. Finally I ended this helpless meeting by going back home.

***

I was so frustrated because till the daylight ended I was still in a badmood. I pulled my body to the bed and tried to sleep but my cellphone vibrated.

Need your help. SOS.

It was a message from Agha.

Re: What?

Would you really like to help me?

Re: Hopefully, yes.

Smile for me

At that time, the last three words from him made me smile. It was just... cute? Without wasting more time, I clicked Agha’s number and hearing his voice on the line was more than enough for me to gain my mood again. Yeah, girls are often complicated!


-Afrina

Read more

Disclaimer: Let me introduce you to the new hero and heroine: Agha and Afrina. I’m writing this continual and based-on-my-mood flashfiction in order to improve my writing ability. So, I would be very happy if you correct my grammar or the word use. Just comment below and tell me the correct ones. Happy reading and don’t forget to leave your opinion!



I was just glad it would be the last day of student orientation. It had been three exhausting days. Although tomorrow we would still have another event, well, it’s okay for knowing it was going to end soon.
I discussed with the other friends of my group for tomorrow’s preparation. While we were busy talking to each other, the committee asked for attention because there were some students who had not gotten their group yet. I noticed a girl wearing a head craft spoke a little bit nervous on the stage. Nothing interesting from her but her smile was so heart-warming.
“Be serious, boy!” Kamal standing next to me exclaimed. I turned back to the topic we discussed after spending a whole minute staring at her.

***

Kamal was higher than me so I stood right behind him, two from the first row in this opening ceremony. As a boy, I knew Kamal included to those who had good looking appearances. This term, destiny chose us to become classmates. I bet he would be a best friend of mine after having amusing days in the collage orientation with him.
While delivering some materials, the dean asked us to sit on the ground. I turned back to examine the situation and suddenly a girl sitting a few meters behind me absorbed my focus. She was the one who was on the stage looking for her group. Clearly I could see her doing something. She was writing the material in her notes. Knowing her doing so, somehow it challenged me. I opened my bag, took my notes, and started writing. Then I wondered, she did nothing to me but her activity couraged me to do so. It seemed I did not want to be defeated, but from what? Writing a note? Hey, who are you?


-Agha

Read more


picture source: http://freehdwalls.net
Disclaimer: Let me introduce you to the new hero and heroine: Agha and Afrina. I’m writing this continual and based-on-my-mood flashfiction in order to improve my writing ability. So, I would be very happy if you correct my grammar or the word use. Just comment below and tell me the correct ones. Happy reading and don’t forget to leave your opinion!

After three days joining the tiring orientation, it was the time for me to face the last sequence, Student Day. The day before, I was very confused because my name was not on the list. Some students and I –whose name were not mentioned, should come forward in front of all the new students and spell the name as clear as possible but it just found out there was no group having my name on their list. Finally, right before we went home the committee handled it and I was grouped into Ocean’s group.
It took place in the parking lot of the faculty. Each grouped consisted of about ten students and we made a vertical line. On the right side of my group was that of The Moon. When we were having an opening ceremony, separated two people in front of me from the group on my right side, a boy with crew cut hair caught my attention. He was the boy who would be in the same class with me this term. In my opinion, he looks smart. Unfortunately I could not remember his name.
For a long time, I tried to figure out his name. It was rather difficult for me to read the name tag. Oh, well, why should I focus all of my attention to him? I guess he had a magic, -yeah of course not.
“What are you doing? I’m getting bored.” Laila who sat in front of me asked calmly.
“Hey, do you remember? He will be in the same class with us, won’t he?” I asked innocently to her when I realized we would be in the same class, too. She must have known him instead.
“Who?” she enquired.
I pointed at him. He did not know of course because he was focusing his eyes and –maybe his mind too, to the dean’s speech.
“Agha,” Laila commented.
I made an ‘Aah..’ respond.
“He’s cute, huh?” She rather made an opinion than asked.
“Well, that’s what we both of two think now,” I smiled interestingly. Getting an answer sometimes is a lot easier if we know the right person to ask for.


-Afrina

Read more
Powered by Blogger.